Άρθρο Localit 08 Φεβρουαρίου, 2012

Σε δημόσιο διάλογο το Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών για την Αθήνα

Με στόχο την ασφαλή, ανεμπόδιστη και γρήγορη μετακίνηση των πολιτών, μέσα από τον καλύτερο συντονισμό των συναρμόδιων και εμπλεκόμενων φορέων ο δήμος Αθηναίων έθεσε σε δημόσιο διάλογο  το Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών για την Αθήνα (ΣΣΜΑ).

Συγκεκριμένα, για να αντιμετωπίσει το πρόβλημα της κινητικότητας και των μεταφορών, ο Δήμος Αθηναίων κάνει ένα συνολικό σχεδιασμό, που καλύπτει όλους τους επιμέρους τομείς ,οι οποίοι συμβάλλουν στις μεταφορές των ανθρώπων και των αγαθών, προσδιορίζει τα επιμέρους χαρακτηριστικά, τις αδυναμίες, τα δυνατά σημεία, τις ανάγκες και τις πιθανές δράσεις για κάθε τομέα και με όλα αυτά τα στοιχεία συνθέτει το Στρατηγικό Σχέδιο της Αθήνας για τη Βιώσιμη Κινητικότητα και τις Μεταφορές.

Το ΣΣΜΑ καλύπτει δύο διακριτούς τομείς: τις μετακινήσεις ατόμων και τις μεταφορές αγαθών – τροφοδοσία καταστημάτων.

Όσον αφορά τις μετακινήσεις ατόμων, το ΣΣΜΑ στοχεύει στην ενίσχυση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς με στόχο την ανάληψη του 50% των αστικών μετακινήσεων από αυτά, την απελευθέρωση από εμπόδια και αναβάθμιση του Δημόσιου Χώρου,  την ενίσχυση της χρήσης των ποδηλάτων και την μείωση της χρήσης των ΙΧ επιβατικών οχημάτων και ΤΑΞΙ

Όσον αφορά τις μεταφορές αγαθών, το ΣΣΜΑ θέτει ως στόχους την ανάπτυξη πολιτικής, που θα καλύψει θέματα ωρών, τύπου οχημάτων, διαδρομών για την τροφοδοσία καταστημάτων, για τη μεταφορά επικινδύνων φορτίων, οικοδομικών υλικών, αλλά και για την αποκομιδή απορριμμάτων, τον έλεγχο χωροθέτησης χρήσεων γης και δραστηριοτήτων που γεννούν μετακινήσεις φορτηγών οχημάτων, καθώς και των χαρακτηριστικών του υφιστάμενου οδικού δικτύου που τις εξυπηρετεί, στα πλαίσια της αναθεώρησης του ΓΠΣ της Αθήνας. Τέλος, την κάλυψη των ειδικών αναγκών στάθμευσης των οχημάτων τροφοδοσίας και μεταφοράς αγαθών και εμπορευμάτων στο πλαίσιο της Ολοκληρωμένης Πολιτικής Στάθμευσης του Δήμου Αθηναίων.

Η προβολή του ΣΣΜΑ και η έναρξη της υλοποίησης του, θα γίνει, μεταξύ άλλων, μέσα από τις ακόλουθες δράσεις:

– Αναγνώριση ενός ρόλου ιδιαίτερης βαρύτητας του Δήμο Αθηναίων ανάμεσα σε όλους τους συναρμόδιους φορείς.

– Διαμόρφωση μιας ολοκληρωμένης πολιτικής στάθμευσης που θα αφορά αφενός μεν στα γεωγραφικά όρια του Δήμου αλλά και στην ευρύτερη περιοχή του λεκανοπεδίου.

– Επανεξέταση, αξιολόγηση, διόρθωση και επέκταση σε όλες τις περιοχές του Δήμου του μέτρου της ελεγχόμενης στάθμευσης και ένα σχετικό υποστηρικτικό σχέδιο αστυνόμευσης από το Δήμο.

– Να αφαιρεθεί χώρος από τα ΙΧ οχήματα για να δοθεί στα μηχανοκίνητα δίκυκλα.

– Σε ό,τι αφορά την στάθμευση ποδηλάτων, ο Δήμος πρέπει να επιλέξει το καταλληλότερο από τα πολλά διαθέσιμα συστήματα για δέσιμο των ποδηλάτων και να το καθιερώσει για χρήση σε κάθε πόλο έλξης μετακινήσεων ειδικά στο κέντρο της πόλης.

– Βελτίωση υποδομών αλλά και του Κώδικα Οδικής  για τη χρήση ποδηλάτων. Η Αθήνα να αποκτήσει ένα σημαντικό δίκτυο για την ασφαλή κυκλοφορία των ποδηλάτων, άμεσα και με μικρό κόστος. Να αναπτυχθεί σύστημα Κοινόχρηστων Ποδηλάτων Αθήνας.

– Απελευθέρωση του Δημόσιου Χώρου. Βασική δράση είναι η διερεύνηση του νομικού πλαισίου που διέπει την αδειοδότηση για την τοποθέτηση εγκαταστάσεων και δραστηριοτήτων επί των πεζοδρομίων όπως είναι τα περίπτερα, οι πάγκοι πωλητών, τα ερμάρια συσκευών των ΔΕΚΟ. Στη συνέχεια πρέπει να γίνει νομική επεξεργασία από κατάλληλη ομάδα εργασίας που θα δημιουργήσει το πλαίσιο για τις δράσεις που θα οδηγήσουν στην απελευθέρωση Δημόσιου χώρου.

– Μνημόνιο Συνεργασίας με τον ΟΑΣΑ με συγκεκριμένους όρους και χρονοδιάγραμμα, με στόχο την αναβάθμιση των υπηρεσιών των,

– Μέτρηση της ικανοποίησης των επιβατών. Να μπει σχετικό link στη νέα ιστοσελίδα του Δήμου Αθηναίων και να κληθούν όσοι υπάλληλοι του Δήμου αλλά και όσοι πολίτες επιθυμούν, να συμμετάσχουν εθελοντικά ως αξιολογητές.

– Μεσολάβηση του Δήμου Αθηναίων για ομαδική αγορά καρτών πολλαπλών μετακινήσεων από τον ΟΑΣΑ για τους εργαζόμενους στο Δήμο ώστε να επιτυγχάνεται χαμηλότερη τιμή

– Προώθηση της ηλεκτροκίνησης.

– Προγράμματα εκπαίδευσης προσωπικού του Δήμου Αθηναίων για οικονομική και ασφαλή οδήγηση

-Προώθηση της οδικής ασφάλεια από το σχολικό επίπεδο μέσω κατάλληλων εκπαιδευτικών προγραμμάτων

ΔΗΜΟΙ - ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

ΚΟΡΟΝΟΪΟΣ -ΠΑΝΔΗΜΙΑ 26 Μαρτίου, 2021
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Δωρεάν rapid test σε δύο σημεία του Δήμου Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης

Δωρεάν τεστ ταχείας ανίχνευσης Covid – 19 (Rapid Test) θα πραγματοποιηθούν για όσους επιθυμούν σε…

ΚΟΡΟΝΟΪΟΣ -ΠΑΝΔΗΜΙΑ 24 Μαρτίου, 2021
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Δήμος Ζίτσας: Δωρεάν rapid tests στην Ελεούσα

Δωρεά ελέγχους ταχείας ανίχνευσης κορονοϊού (rapid test Covid-19) πραγματοποιεί ο ΕΟΔΥ την Παρασκευή (26/03/2021) στην…

Ρεπορτάζ 24 Μαρτίου, 2021
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Πρόταση Δήμου Δελφών για έργο ψηφιακής περιήγησης σε δύο Δημοτικά Μουσεία

Πρόταση προς χρηματοδότηση στο Πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης», για το έργο «Ψηφιακή περιήγηση σε δύο Δημοτικά…