Άρθρο Localit 17 Φεβρουαρίου, 2012

Εικόνες ντροπής με χιλιάδες πολίτες στην ουρά απογραφής για το προνοιακό επίδομα

Θύματα της γραφειοκρατικής οργάνωσης αλλά και των συνεπειών της  πολιτικής μείωσης των δημοσίων δαπανών φαίνεται ότι έπεσαν χιλιάδες πολίτες από 6 δήμους της Δ. Αττικής δικαιούχοι προνοιακών επιδομάτων, οι οποίοι, την Παρασκευή 17 Φεβρουαρίου 2012,  βρέθηκαν να συνωστίζονται έξω από τις υπηρεσίες του δήμου Αιγάλεω, περιμένοντας να εξυπηρετηθούν από τους εννιά υπαλλήλους του δήμου και να βεβαιώσουν ότι δικαιούνται το επίδομα. 

Η κυβέρνηση έδωσε εντολή να διερευνηθούν οι λόγοι της ταλαιπωρίας τους και η δημοτική αρχή απάντησε ότι “καθοριστικές ευθύνες για τις εικόνες ντροπής στην Δ/νση Πρόνοιας έχει η κεντρική εξουσία καθώς ο δήμος Αιγάλεω είχε ενημερώσει εδώ και ημέρες τους αρμόδιους για το διαφαινόμενο πρόβλημα”. Μάλιστα με κοινές επιστολές τους οι έξι δήμαρχοι της περιοχής είχαν ζητήσει οικονομική συνδρομή, ύψους 32.000 ευρώ, προκειμένου να αποσταλούν ταχυδρομικά, οι βεβαιώσεις στους δικαιούχους. Ούτε απάντηση έλαβαν, ούτε βέβαια και το ποσό.

Η εικόνα, που έκανε το γύρω των ΜΜΕ, προκάλεσε την άμεση παρέμβαση του αρμόδιου υφυπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Ντίνου Ρόβλια. Ο αρμόδιος υφυπουργός έδωσε κατεπείγουσα εντολή προς το Σώμα Επιθεωρητών-Ελεγκτών προκειμένου να διεξαχθεί άμεση έρευνα για τα αίτια που προκάλεσαν την ταλαιπωρία χιλιάδων πολιτών στο συγκεκριμένο δήμο. Μάλιστα ζήτησε η διαδικασία να ξεκινήσει εντός της ημέρας και να ολοκληρωθεί μέχρι τη Δευτέρα. Επίσης με παρέμβαση του υφυπουργού Υγείας Μάρκου Μπόλαρη ζητήθηκε από τον αρμόδιο αντιδήμαρχο του δήμου να αποσταλούν ταχυδρομικά οι βεβαιώσεις στους δικαιούχους για να μην ταλαιπωρούνται, χωρίς και πάλι να απαντηθεί το επίμαχο ερώτημα, από που θα βρεθούν τα 32.000 ευρώ, που απαιτούνται για αυτό το σκοπό…

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που έχει εκπονηθεί από τα αρμόδια υπουργεία ως καταληκτική ημερομηνία για την παραλαβή των βεβαιώσεων είναι έχει οριστεί 15η Μαρτίου. Μάλιστα για να αποφευχθούν τέτοιου είδους φαινόμενα είχε αποφασιστεί οι δημοτικές αρχές να ανακοινώσουν και να θέσουν σε εφαρμογή πρόγραμμα αλφαβητικής προσέλευσης των δικαιούχων.

  Εθνική Ομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία: Δώστε τέλος στις σκηνές ντροπής στους χώρους διενέργειας απογραφής!

Το φαινόμενο στο Αιγάλεω δεν ήταν το μοναδικό:  Με τις φράσεις αυτές η Εθνική Ομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία (Ε.Σ.Α.μεΑ) απαντά στις εικόνες ντροπής που καταγράφονται εδώ και ημέρες. Όπως τονίζουν στην ανακοίνωσή τους με αφορμή τις ουρές εκατοντάδων πολιτών που έχουν σχηματιστεί έξω από την αρμόδια υπηρεσία του δήμου Αιγάλεω προκειμένου να παραλάβουν τη βεβαίωση απογραφής για τα προνοιακά επιδόματα, η Ε.Σ.Α.μεΑ. υπενθυμίζει με επιστολή της στα συναρμόδια υπουργεία, ότι πριν ξεκινήσει η διαδικασία απογραφής είχε καταθέσει τους προβληματισμούς της και είχε υποβάλλει εμπεριστατωμένες προτάσεις για την αποφυγή τέτοιων φαινομένων που λειτουργούν απαξιωτικά για τους πολίτες με αναπηρία. Οι καθημερινές ουρές που σημειώνονται έξω από ΚΕΠ και Προνοιακά Τμήματα Δήμων, σήμερα στο Αιγάλεω, χθες στους Αμπελόκηπους, πριν λίγες ημέρες στη Θεσσαλονίκη, δείχνουν ότι το σύστημα απογραφής έχει σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο, που αντί να εμπνεύσει εμπιστοσύνη στον πολίτη με αναπηρία, τον έχει γεμίσει με φόβους και ανασφάλεια για την τύχη του προνοιακού επιδόματος, το οποίο για την πλειονότητα των αναπήρων αποτελεί την μοναδική πηγή εισοδήματος. Η Συνομοσπονδία καλεί τους αρμόδιους να λάβουν άμεσα μέτρα, ώστε να σταματήσει η απίστευτη ταλαιπωρία των ατόμων με αναπηρία. Η ευπαθής ομάδα των ατόμων με αναπηρία και οι οικογένειές τους ήδη αντιμετωπίζουν καθημερινά τη σκληρή οικονομική πραγματικότητα.

 Δήμος Αιγάλεω: Σας είχαμε ενημερώσει ότι 9 υπάλληλοι  είναι αδύνατο να εξυπηρετήσουν 13.οοο πολίτες

 Η απάντηση του δήμου στις κατηγορίες της κεντρικής εξουσίας είναι ότι η κυβέρνηση “δεν μπορεί να απεκδύεται των ευθυνών της σχετικά με τις εικόνες ντροπής που παρακολουθήσαμε  μπροστά από την Δ/νση Πρόνοιας του δήμου Αιγάλεω, καθώς το όλο πρόβλημα προκλήθηκε από την ανευθυνότητα των Υπουργείων Υγείας και Εσωτερικών, τα οποία παρά τις πιέσεις των δήμων της περιοχής εδώ και καιρό, δεν ενέκριναν τη σχετική δαπάνη προκειμένου να αποσταλούν οι αναγκαίες βεβαιώσεις απογραφής στους δικαιούχους των προνοιακών επιδομάτων. Το ποσό που είχαν ζητήσει για την ταχυδρομική αποστολή των σχετικών βεβαιώσεων ανέρχεται στα 32.000 ευρώ.

Στην ανακοίνωσή του ο δήμος κάνει γνωστό ότι για να βρεθεί λύση στο πρόβλημα είχε καλέσει σε σύσκεψη τους δημάρχους των έξι δήμων της Δυτικής Αθήνας (Αγίων Αναργύρων- Καματερού, Αγίας Βαρβάρας, Ιλίου, Περιστερίου, Πετρούπολης, Χαϊδαρίου) ,στους δημότες των οποίων παρέχει τις υπηρεσίες πρόνοιας. Στη σύσκεψη είχε τονιστεί ότι η Διεύθυνση Πρόνοιας του Δήμου Αιγάλεω, με εννιά υπαλλήλους αδυνατεί να εξυπηρετήσει τους 13000 πολίτες, ζητώντας την ενίσχυση τους σε προσωπικό και υλικά μέσα.

Δεν λάβαμε καμιά απάντηση ούτε οικονομική ενίσχυση παρά τις επιστολές που στείλαμε στους αρμόδιους

Οι δήμαρχοι καταγγέλλουν ότι παρά τις επιστολές προς τον Υπουργό Εσωτερικών αλλά και τις κατ΄ιδίαν συναντήσεις δεν υπήρξε κανένα θετικό αποτέλεσμα. Ο δήμος Αιγάλεω έδωσε στη δημοσιότητα τις σχετικές επιστολές.

Επιστολή Πρώτη

13 / 02 / 2012

Προς : Yπουργό Εσωτερικών

Αναστάσιο Γιαννίτση  

Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 94 του Ν. 3852/10 (Πρόγραμμα Καλλικράτης), από 01/01/2011 οι αρμοδιότητες που αφορούν την Πολεοδομία και την Πρόνοια ασκούνται από το Δήμο της έδρας του Νομού, ενώ από 01/01/2013 θα ασκούνται από το σύνολο των Δήμων.

Αναφορικά με τους Δήμους της πρώην Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Δυτικού Τομέα Αττικής και συγκεκριμένα τους Δήμους Αγίας Βαρβάρας, Αγίων Αναργύρων-Καματερού, Ιλίου, Πετρούπολης και Χαϊδαρίου, οι συγκεκριμένες αρμοδιότητες ασκούνται από το Δήμο Αιγάλεω, οι υπηρεσίες του οποίου αντιμετωπίζουν οξύ πρόβλημα, καθώς επιβαρύνονται με διάφορες λειτουργικές δαπάνες το οικονομικό κόστος των οποίων αποτελεί αφ΄ ενός τεράστιο βάρος για το Δήμο, ο οποίος αδυνατεί να τις καλύψει με οποιονδήποτε τρόπο και αφ΄ ετέρου υφίσταται πάντοτε η χρονοβόρα διαδικασία των ελέγχου των δαπανών με αμφίβολα αποτελέσματα.

Η κατάσταση αυτή έχει ως αποτέλεσμα τις σοβαρές δυσχέρειες στην εξυπηρέτηση των υποθέσεων των πολιτών που προσέρχονται στις υπηρεσίες του Δήμου, τόσο στην Υπηρεσία της Πολεοδομίας, όσο και στην Υπηρεσία της Πρόνοιας, οι οποίες διαχειρίζονται τις υποθέσεις χιλιάδων συμπολιτών μας όλου του Δυτικού Τομέα.

Κατόπιν των ανωτέρω, οι Δήμαρχοι του Δυτικού Τομέα, έπειτα από κοινή σύσκεψη, που πραγματοποιήθηκε πριν από λίγες ημέρες, με την συμμετοχή και τη στήριξη του Αντιπεριφερειάρχη Αττικής, κ. Κώστα Παπαντωνίου, αιτούνται την άμεση επιχορήγηση του Δήμου Αιγάλεω με το ποσό των 200.000€ που αποτελεί την ετήσια συνολική δαπάνη λειτουργίας των Υπηρεσιών Πολεοδομίας και Πρόνοιας, προκειμένου να καταστεί εφικτή η συνέχιση άσκησης των εν λόγω αρμοδιοτήτων, η οποία υπό διαφορετικές συνθήκες φαίνεται πρακτικά αδύνατη.

Άλλωστε οι συγκεκριμένες αρμοδιότητες ως μεταφερόμενες, σύμφωνα με συνταγματική επιταγή, πρέπει να συνοδεύονται με τους αντίστοιχους πόρους.

Με εκτίμηση

Ο Δήμαρχος Αιγάλεω, Χρήστος Καρδαράς

Ο Δήμαρχος Αγίας Βαρβάρας, Γιώργος Καπλάνης

Ο Δήμαρχος Αγίων Αναργύρων-Καματερού, Νίκος Σαράντης

Ο Δήμαρχος Ιλίου, Νίκος Ζενέτος

Ο Δήμαρχος Πετρούπολης, Θωμάς Κοτσαμπάς

Ο Δήμαρχος Χαϊδαρίου, Δημήτρης Μαραβέλιας

 

Επιστολή 2η

 16-01-2012

Προς : Yπουργό Εσωτερικών

Αναστάσιο Γιαννίτση

Όπως είναι γνωστό, σύμφωνα με τον Ν. 3852/2010, μεταφέρθηκαν από 01-01-2011 στον δήμο Αιγάλεω οι υπηρεσίες Πολεοδομίας και Πρόνοιας της πρώην Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Δυτικού τομέα Αττικής που συμπεριλαμβάνουν και τους δήμους Αγίας Βαρβάρας, Αγίων Αναργύρων – Καματερού, Ιλίου, Πετρούπολης και Χαϊδαρίου.

Είχαμε εξαρχής και εγκαίρως επισημάνει στους προκατόχους σας ότι παράλληλα με τις αρμοδιότητες έπρεπε να μεταφερθούν και οι πόροι που αφορούσαν στις λειτουργικές δαπάνες των υπηρεσιών αυτών αφού ο δήμος μας ουδεμία είχε υποχρέωση αλλά ούτε και δυνατότητα να επωμισθεί δαπάνες που αφορούσαν στην εξυπηρέτηση άλλων έξι (6) μεγάλων δήμων της περιοχής, οι οποίοι δεν διέθεσαν ούτε έναν υπάλληλο στις υπηρεσίες αυτές για την εξυπηρέτηση των δημοτών τους.

Δυστυχώς, ένα χρόνο μετά, το Υπουργείο Εσωτερικών παρά τις δεσμεύσεις της εκάστοτε πολιτικής του Διοίκησης, δεν έχει διαθέσει στον δήμο μας ούτε ένα ευρώ για την κάλυψη αυτών των αναγκών που ανέρχονται σε εκατόν πενήντα χιλιάδες (150.000 ευρώ) ετησίως (τιμολόγια ΔΕΚΟ, πετρέλαιο θέρμανσης, καύσιμα και συντήρηση αυτοκινήτων, γραφική ύλη, φωτοτυπίες σχεδίων, συντήρηση φωτοτυπικών (εκατοντάδες χιλιάδες φωτοτυπίες), FAX, συντηρήσεις ανελκυστήρων, κλιματιστικών, χαρτικά, είδη υγιεινής, καθαριστικά, μισθοδοσία προσωπικού που έχουμε διαθέσει στην Πολεοδομία, συντήρηση υποδομών (υδραυλικού, ηλεκτρολόγοι, συντηρητές κλπ).

Κύριε Υπουργέ,

Επειδή η Υπηρεσία Πολεοδομίας διαχειρίζεται δεκάδες χιλιάδες υποθέσεις η δε Υπηρεσία Πρόνοιας εξυπηρετεί χιλιάδες πάσχοντες συμπολίτες μας όλου του δυτικού τομέα και επειδή αδυνατούμε να ανταπεξέλθουμε οικονομικά στις απαιτήσεις εύρυθμης λειτουργίας τους, λόγω των τεράστιων οικονομικών προβλημάτων που αντιμετωπίζουμε, είμαστε στη δυσάρεστη θέση να σας γνωρίσουμε ότι εάν δεν επιλυθεί άμεσα το πρόβλημα, σύμφωνα με τις δεσμεύσεις των προκατόχων σας, από 01-02-2012 οι προαναφερόμενες υπηρεσίες θα σταματήσουν τη λειτουργία τους με ό,τι αυτό συνεπάγεται, αφού είναι αδύνατη η από πλευράς μας κάλυψη των οικονομικών τους αναγκών.

Για το λόγο αυτό ζητώ άμεση συνάντηση μαζί σας για την εξεύρεση λύσης στο πρόβλημα το ταχύτερο δυνατόν.

Με εκτίμηση 

Ο Δήμαρχος

Χρήστος Καρδαράς

 

ΔΗΜΟΙ - ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

ΚΟΡΟΝΟΪΟΣ -ΠΑΝΔΗΜΙΑ 26 Μαρτίου, 2021
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Δωρεάν rapid test σε δύο σημεία του Δήμου Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης

Δωρεάν τεστ ταχείας ανίχνευσης Covid – 19 (Rapid Test) θα πραγματοποιηθούν για όσους επιθυμούν σε…

ΚΟΡΟΝΟΪΟΣ -ΠΑΝΔΗΜΙΑ 24 Μαρτίου, 2021
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Δήμος Ζίτσας: Δωρεάν rapid tests στην Ελεούσα

Δωρεά ελέγχους ταχείας ανίχνευσης κορονοϊού (rapid test Covid-19) πραγματοποιεί ο ΕΟΔΥ την Παρασκευή (26/03/2021) στην…

Ρεπορτάζ 24 Μαρτίου, 2021
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Πρόταση Δήμου Δελφών για έργο ψηφιακής περιήγησης σε δύο Δημοτικά Μουσεία

Πρόταση προς χρηματοδότηση στο Πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης», για το έργο «Ψηφιακή περιήγηση σε δύο Δημοτικά…